1 Eylül 2009 Salı

Tiramisu



Malzemeler

kek için;
  • 1 adet kakaolu hazır pasta keki
  • 2 çorba kaşığı granül kahve
  • 1 su bardağı sıcak su
  • 2 çorba kaşığı şeker

muhallebi için;

  • 3 çorba kaşığı nişasta
  • 1 çorba kaşığı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 4 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket tuzsuz labne peyniri

üzeri için

  • kakao

Yapılışı

nişasta ,un ve toz şeker bir tencerede karıştırıldıktan sonra üzerine sütü ilave edelim. orta ateşte sürekli karıştırarak pişirelim. küçük kabarcıklar olmaya başladıktan sonra içerisine vanilyayı ilave edelim ve ocaktan alalım. çırpıcı yardımıyla karıştırarak soğutalım. ve içerisine labne peynirini ilave edelim. diğer yanda sıcak su, kahve ve şeker karışımınının yarısı ile önce kekin alt kısmını ıslatalım. hazırladığımız muhallebinin yarısını kekin üzerine boşaltalım. aynı işlemi kekin üst kısmı içinde yaptıktan sonra muhallebinin geri kalanını kek'in yanlarınıda kaplayacak şekilde dökelim. ve son olarak kakao ile üzerini kaplayıp soğumaya bırakalım.

iftardan sonra afiyetle yenilecek hafif ve lezzetli bir tatlı. ayrıca hazır pasta keki kullanıldığı içinde çalışan bayanlar için ideal.

4 yorum:

  1. oruç oruç görmekk istemiyorum...canım istyoo şeker....ben gelince yine yap.....

    YanıtlaSil
  2. ben her gün yeni bir şeyler deniyorum mutfakta. sen gelene kadar ne güzel şeyler öğrenirim datlım hepsinden de yaparım.

    YanıtlaSil
  3. off çok güzel ve kolaymış bu bak yeni gördüm, halamdan da geçen gün tarif almıştım ama hazır pasta kekiyle daha kolaymış, mersi şeker :)

    YanıtlaSil
  4. Hem çok kolay hem çok lezzetli cecicimm ;)

    YanıtlaSil

söyle söyle çekinme