2 Nisan 2010 Cuma

Pembe Kiraz Mutfakta { Kereviz Dolması }



Rejim günlüğümde ikinci haftamı doldururken,sağlıklı yemeklere yönelmeye başlamış bulunmaktayım.

Yapmaktan çok keyif aldığım kereviz dolmasını biraz sonra afiyetle mideme indiricem.

Aslında çoğumuz kereviz yerine enginardan dolma yapar evlerinde.

Fakat bizim evde hiç enginar dolması denenmedi.

Kerevizin o kendine has { bir çok kişininn beğenmediği } kokusunu çok severim ben.

Hatta yapraklarını uzun uzun yıkar,kokunun elime sinmesini isterim.

Dün akşam ki alışverişimizde bu minik kerevizleri görünce dayanamadım attım sepete.

Yemek masasını da hazırlarken bu güzel görüntüyü sizinle paylaşmam gerektiğini düşündüm.

Hem çok basit, hem şık hem de lezzetli bir yemek.

Öncelikle baştan belirtmeliyim ki benim öyle bir su bardağı,200 gr gibi ölçülerim yok.

Göz kararı ayarlarım her şeyi.

Resimde gördüğünüz boyutta 8 adet kereviz için;

1 büyük boy soğan

1 orta boy havuç

Göz kararı { 1 çay bardağına yakın } bezelye

4 adet bütün kereviz

1 tatlı kaşığı şeker-tuz-limon suyu kullandım.

Öncelikle kerevizlerin kalın kısımlarını atacak şekilde soydum,ortadan ikiye böldüm ve orta kısımlarımı bir kaşık yardımıyla çıkarım.

Bu arada büyük boy cam kasenin içerisine su doldurup yarım limon suyu ekledim.

Etrafını ve içini iyice temizlediğim kerevizleri limonlu suyun içerisine attım.

{ Limonlu su kerevizlerin kararmasını engeller }

Kerevizlerim suyun içinde beklerken, soğanımı yarım ay şeklinde ince ince kıydım ve sızma zeytinyağında kavurmaya başladım.

Soğanlar hafif pembeleşince küp küp doğradığım havuçları ekledim ve bir süre daha kısık ateşte kavurdum.

Yaklaşık bir iki dakika sonra; şeker ve  tuzu ekleyerek karıştırdım ardından da limon suyunu ekledim.

Daha sonra bir su bardağı suyu ekleyerek kapağını kapattım ve suyun kaynamasını bekledim.

Su kaynadıktan sonra kerevizleri tencereye ters bir şekilde dizdim.

{ Oyuk kısımları içe bakacak şekilde }

Bu şekilde  25 dakika pişirdikten sonra,konserve bezelyelerimi tencereye ekledim ve 5 dakika daha pişirdim.

Suyunu çektiğinde ateşten alıp,kapağını açarak soğumaya bıraktım.

Kerevizler soğuduktan sonra servis tabağına alıp, oyuk kısımlara pişen harçtan doldurdum.

Tabağın kenarına kereviz saplarını dizerek servise hazırladım.

Benim kendimce püf noktalarım kullandığım yağın sızma olması ve şekeri iç harcı kavururken eklemem.

Bence yemek bu şekilde hazırlandığında çok daha lezzetli oluyor.

Özel misafirleriniz odluğunda bence masanızdan eksik etmememiz gereken bir lezzet.


Havanın ısınmaya başaldığı bu günlerde kilolarınıza elveda demek isteyenlerdenseniz bir öğününüzde deneyin derim...

Ayşe tüter vari bir postun sonuna gelmişken hepinizi kocaman kocaman öpüyorum (: (: (:




6 yorum:

  1. yengemin canı bundan istemiş biliyomusun:)napcaz artık bi tabak yap da gel bize:)

    YanıtlaSil
  2. wooouuwww süper görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Pofişşş kuzummm, poh poh periimm ikinize de hemen yapar gelirimm. Ayy ben bunu yapmayı çok seviyorum zaten bi de birileri severek yerse değmeyin keyfime (:

    YanıtlaSil
  4. ben bunu enginarla yapıyorum oda çok güzel oluyor

    YanıtlaSil
  5. esracım enginarı da markette gördüğümde hevesleniyorum ama ona karşı nedense bi önyargım var hiç yemediğim halde tadı pek hoş değilmiş gibi geliyo (: aynı kereviz gibi mi yapılıyor onun dolması da ?

    YanıtlaSil
  6. 25 yaşından sonra kerevizi sevmeye başlayan biri olarak canım çekti süper görünüyor..elllerinize sağlık...yemiş kadar oldum..:)

    YanıtlaSil

söyle söyle çekinme