4 Şubat 2010 Perşembe

Garanti Bankası Problemi İçin Attığım Adımlar

Bir önceki postta bahsettiğim Garanti Bankası'nın yıllık hesap işletim ücretleri hakkında yaşadığım problem ile ilgili bazı adımlar atma kararı aldım.2009 senesinde bankaya hesap işletim ücreti adı altında ödediğim tutar yaklaşık 105 TL civarında.Bankada ve internet şubesinde gerçekleştirdiğim her işlem için ayrıca bir bedel ödüyorum zaten.Tüketiciler birliği'nin sayfasında bulduğum dilekçeyi hazırlayarak garanti bankası haklı müşteri hattını arayıp sorunumu bildirdim ve dilekçeyi nereye göndermem gerektiğini danıştım. Haklı müşteri hattına faks çekebileceğimi belirttiler.Benden habersizce tahsil edilen hesap işletim ücretini geri iade etmelerini isteyen dilekçemi taraflarına ilettim.Tüketiciler birliği sayfasında'da belirtildiği gibi eğer ki bankadan olumsuz bir cevap alırsam bulunduğum ilçenin kaymakamlığına başvurmayı planlıyorum.Sizden ricam bizi sömürenler karşısında sessiz kalmamanız. Ben bir adım attım ve belki de birilerine yardımcı olabilirim düşüncesiyle burada paylaşmak istedim.Çünkü daha önce bu konuda bankalara davalar açılmış ve tüketiciler bu davaları kazanmış.Neden bile bile lades diyelim ki.

11 yorum:

  1. Bundan bende çok rahatsızım. 3 kuruş para yatırıyorum onunda yarısı gidiyor. Kesinlikle haksız bir uygulama. Hemen bende diğer postana bakıp takip ediyorum. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Canım olaya olumsuz yaklaşıp moralini bozma istemem ama geçen sene garanti bankasıyla benzer bir problemi ben de yaşadım. Bana talep etmediğim bir krei kartı gönderdiler içine de hediye puan yüklemişler. Ben kartı istemediğimi söyleyip iptal ettirince o hediye puanı hiç kullanmadığım halde benden tahsil etmek istediler. Yapmadığım görüşme yazmadığım dilekçe kalmadı. Sonuçta o parayı benden tahsil ettiler yoksa iş icraya gidecekti. Ben de garanti bankasına ait tüm hesaplarımı kapatıp tüm kartlarımı iptal ettim. Bir daha tövbe çalışmam dedim ve bankamı değiştirdim.Ne imzaladığımıza çok dikkat etmemiz lazım. Şimdi artık bana imzalatmak istedikleri her şeyi en ufak ayrıntısına kadar okuyorum ve beğenmediğim maddeleri kaldırtıyorum. Ayrıca yazılı olarak da bankadan belge alıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Joey pettercim dün gelen parayı anında araklamışlar ve bankadaki bütün hesaplardan ayrı ayrı para çemişler inanılmaz bir davranış. 34 tl neyin bedeli,tahsil etmelerinin hiçbir haklı göstergesi yok. umarım olumlu sonuçlar alırız.

    Pelincim yaşadıklarına hiç şaşırmadım çünkü garanti bankası hakkında yazılan şikayetleri okuduktan sonra çok normal geldi bu davranışları.Banka zaten attığımız her adımdan para alıyor,hesapta duran paralara faiz istediğim yok onları istedikleri gibi kullanıyorlar,birde üstüne astronomik bir rakamı işletim ücreti olarak alıyorlar.Ben çalıştığım diğer bankalarda internet şubesine 5 kuruş para ödemiyorum bütün faturalarımı,eftlerimi ondan yapıyorum üstüne aldıkları hesap işletim ücreti 6/7 tl.Şimdi hangisi müşteri memnuniyetini ön planda tutuyor.Şunu anladım ki bildiğin yerde şaşmayacaksın,eğer ki olumsuz sonuçlansın bende senin gibi banka ile bütün ilişiğimi kesicem canım.Sana da çok geçmiş olsun canım yaşadığın tatsız olaydan dolayı.

    YanıtlaSil
  4. ayy garanti bankası beni çileden çıkarıyor zaten haberimiz olmadan hesaptan para çekmeler, sigorta neyim yapmalar, saçma salak şeyler ya mail atıp, telefonla aradım bikaç kez bende. kurumsal hesabımız orda özel hesabım olsa hayatta durdurmam.

    YanıtlaSil
  5. Cecim bizimde şirket hesabımız var orda ama ben çok aktif şekilde kullanmıyorum bu tutumlarından dolayı. kendi hesabımı da kapatıcam zaten böyle devam ederse.

    YanıtlaSil
  6. Hemde nasıl sinir edici bir durum bazen ucu ucuna denkleştirip bir ödeme için yatırdığım paramın çekildiğini gördüğümde deliriyorum. Ya da alışveriş sırasında yetersiz bakiye olmasına artık hersene bıktık çok güzel bir adım bende senden vesile ile ptesi atıyorum adımı...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Canım bir şey soracağım öncelikle bir sonuç aldın mı? Ben şimdi bende garanti bedeli aldıkları halde tamam ben onay verdim ama 6 boyunca Bonus karttan 5 TL kestiler. Buna rağmen abonelik bedeli yansıtmışlar 35 TL. Bir sorum var ben bu hesaptan çekilen paranın son ödeme tarihi falan nedir bilmiyorumç ONu nasıl yazacağım dilekçeye. 2009 yılının ikinci yarısı diyor ama tarih bilmiyorum. Bu konuda yardımcı olabilir misin?

    YanıtlaSil
  8. Bir de ben bankayı aramadan bu işleri yapmak istiyorum. Genel Merkezemi göndereceğiz dilekçeyi. Bankanın yani.

    YanıtlaSil
  9. merhaba canım,
    ben dilekçeyi yazıp garanti bankası haklı müşteri hattını aradım ve dilekçeyi nereye göndermem gerektiğini sordum. Bana faks gönderebileceğimi söylediler. aynı gün faks çektim ve yine bu konudan duyduğum rahatsızlığı şikayetvar.com da paylaştım. orda yayınlanan şikayetim üzerine bir açıklama maili göndermişler fakat yolladığım faksa istinaden yapılan bir açıklama olmadı.

    Ben faks gönderdiğime pişman oldum aslında sen direk ptt ile genel müdürlüğe yada şubene gönder istersen dilekçeni.

    Bankadan bir ses çıkmadığı için de kaymakamlığa dilekçe ile başvuru yapacağım bu hafta içi.

    Son ödeme tarihiyle ilgili pek bilgim yok ama ben dilekçemde 2009 yılı içerisinde alınan tutarları tarihleri ile birlikte yazdım.

    YanıtlaSil
  10. Canım teşekkür ederim. Mailde ne dediler? Ben en iyisi şubeye göndereyim.

    YanıtlaSil
  11. Her bir vadesiz hesabin bankamizda acma, kapama, isletme ve arsivleme gibi maliyetleri bulunmaktadir. Bu maliyetlerin bir kisminin karsilanabilmesi amaciyla Ocak ve Temmuz aylarinda yilda iki kez hesap isletim ucreti alinmaktadir.


    diye devam eden bir açıklama ama ben tatmin olmadım. şubeye gönder bence de olmadı kaymakamlığa da git az bi para değil benden alınınan işletim ücreti 100 tl den fazla. $,€ ve tl hesaplarından ayrı ayrı alıyorlar çünkü.

    YanıtlaSil

söyle söyle çekinme